10 Reasons You Should Love Blogging

  • By John Miller
  • 23 May, 2016

Blog posts are a great way to get recognized within your community and share your voice. Here are the top 10 reasons you should love writing blog posts.

Anyone can make one:
For better or worse, anyone can write a blog post about anything they want. Everyone has a voice and the best voices will rise to the top.

The writer can show their personality:
In blog posts, the writer has more leeway to add in their voice and personality than other types of writing.

Blogs are a great form of mass communication:
You can help people, learn new things, entertain your audience—the possibilities are endless and amazing. Blogging opens up all of these to a very wide audience.

You can make money:

Get the right blog going and you can make a lot of money through advertising and sponsored posts.

It allows people to craft better thoughts:
Instead of reading haphazard, uneducated Facebook statuses, it’s much better to see people’s thought process in a well-written blog post.

You can establish a community:
Blogging allows you to connect with other individuals who share the same interests. Sharing ideas and opinions within your community helps establish yourself as a thought leader.

Good for SEO:
Keeping content on your site fresh and relevant, you can use your blog to boost the search engine ranking (SEO) of your site and your business.

It brings people back to your site:

If your blog is strong enough and updated regularly, people will come back looking for more and bring traffic back to your site as well.

It’s free:
It costs you a grand total of zero dollars to post to the blog, so if you have something to say, there’s nothing to stop you.

You can establish yourself as a thought leader:

A blog is a great place for your original thoughts, and it can be a wonderful way to show off your individuality. If people like your ideas, you can become a thought leader in your industry!

What else do you love about blogs? Let me know!
By 078450dc571ecfe22cc1a4e158733866596a22aa October 22, 2022

Het blijft ingewikkeld, de verhouding tussen ‘kerk en staat’. Na de nodige ophef zag burgemeester Halsema van Amsterdam zich afgelopen week genoodzaakt de steunverklaring voor de LHBTI-gemeenschap, die ze wilde laten ondertekenen door de Amsterdamse moskeebestuurders, tijdelijk terug te nemen. Dit is de conceptverklaring die Halsema met de moskeebestuurders wilde bespreken: ‘De lhbtiq+ gemeenschap heeft nog steeds te maken met discriminatie, afwijzing en zelfs geweld. Het beeld bestaat dat de harde straatcultuur in Amsterdam een belangrijke oorzaak hiervan is, maar ook dat sommige daders zich beroepen op hun geloof. Dit kan en mag nooit een reden zijn om strafbare feiten te plegen. Daarom willen wij - als vertegenwoordigers van religieuze organisaties - aan iedereen duidelijk maken dat wij discriminatie van en geweld tegen de lhbtiq+-gemeenschap compleet afwijzen.’ Prima verklaring, met de beste intenties opgesteld, voortbouwend op al langer bestaande gesprekken in Amsterdam tussen burgemeester en geloofsgemeenschappen. Desondanks, is de verklaring ongelukkig gecommuniceerd. Wat er precies gebeurd is in het gemeentehuis mag een raadsel zijn, maar de wijze waarop dit in het nieuws gekomen is getuigt van weinig besef van de gevoeligheid bij religieuze organisaties (niet alleen moskeeën, ook kerken en synagogen) voor een dicterende overheid. Zou het niet passender zijn wanneer de overheid, ook in Gooise Meren, alle religieuze organisaties zou verleiden om zelf met een verklaring te komen. Maar ja, zit de LHBTI-gemeenschap daar al niet heel lang op te wachten? Mijn voorstel is dat wij volgend jaar een ‘LHBTI inclusieve viering’ organiseren in de kerk.

Laat de liefde maar gebeuren, als een wonder van het licht,

als een regenboog vol kleuren, door de hemel zelf gesticht.

 

Rein Brouwer

By John Miller May 24, 2016
Everyone needs a digital media strategy, and not for the reasons you may expect. In fact, if you think digital strategies are just promotional, think again.
By John Miller May 24, 2016
If you think money is the only thing that matters in your campaign, think again. There are many more things to think about.
By John Miller May 24, 2016
Always wondered what happens on the other side of your campaign. Well, now you’re going to find out.
By John Miller May 24, 2016
Just because you have a snazzy Facebook, Instagram and Snapchat campaign doesn’t mean you’re covered.
By John Miller May 23, 2016
Wondering who’s following whom, who you should follow, and what follows what’s being followed? We’re here to explain.